حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

عرضه ی نوکیا X7


نوکیا محصول جدید خود به نام X7 را به زودی به بازار عرضه می کند.


این تلفن که مخصوص بازی طراحی شده، دارای فریمی از جنس فولاد ضد زنگ و شیشه و صفحه نمایشی 4 اینچی می باشد.  پنل پشتی این وسیله به شکل قوس دار طراحی شده، به گونه ای که به راحتی با توجه به کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده بتواند مورد استفاده قرار گیرد.


X7 با یک دوربین 8 مگاپیکسلی به بازار عرضه می گردد و بازی هایی از قبیل " Galaxy on Fire " و " Asphalt 5 HD " به شکل آماده برای استفاده ی مشتریان در آن تعبیه شده است.


قیمت این وسیله، که عرضه ی آن در سه ماهه ی دوم سال 2011 صورت می پذیرد، 547 دلار یا 334 پوند اعلام شده است.


منبع:

تبدیل نرخ ارز


برای تبدیل نرخ ارز های کشورهای گوناگون می توانید از سایت فوق استفاده کنید. این سایت ابزاری را برای این کار در اختیار بازدید کنند گان گذاشته است.


برای هدایت شدن به این سایت می توانید روی همین جمله کلیک کنید.

گزارش ها از «اعتیاد» جوانان به لوازم الکترونیکی خبر می دهند



گزارشی که به تازگی توسط دانشگاه مریلند منتشر شده بیانگر این موضوع است که جوانان امروز به «معنای واقعی کلمه به وسائل الکترونیکی خود معتاد» هستند.


گزارش یادآور می شود: «اگر سن شما کمتر از 25 سال است، صرف نظر از اینکه ساکن کدام نقطه از کره ی زمین هستید، نه تنها تصور زندگی بدون موبایل، لپ تاپ و  MP3 player برای شما غیر ممکن است بلکه بدون آن ها به هیچ عنوان کارایی نخواهید داشت.»


یافته های این پژوهش حاکی از این موضوع هستند که جوانان پس از جدایی از لوازم الکترونیکی خود دچار حالت هایی مانند اضطراب و افسردگی می شوند. یکی از شرکت کنندگان در این تحقیق ادعا کرد پس از آنکه وی را مجبور کردند مدتی از تلفن همراه استفاده نکند با وجود خاموش بودن وسیله، آن را در دستان خود نگاه می داشت تا فقدان آن، وی را آزار ندهد.


همچنین، یکی از شرکت کنندگان اهل انگلستان از افزایش ضربان قلب و اضطراب تنها پس از پنج ساعت از شروع آزمایش خبر داد. این آزمایش ظرف 24 ساعت روی بیش از 1000 نفر در نقاط مختلف دنیا انجام گرفت.


منبع:

ما اعضای یکدیگریم یا اعضای یک پیکریم؟

«بنی آدم اعضای یکدیگرند» درست است یا «بنی آدم اعضای یک پیکرند؟»


طبق معمول این موضوع هم مساله ای شده برای جر و بحث، مناقشه و مجادله. کلا ما عاشق مجادله ایم و «یک پیکرند» و «یکدیگرند» تنها یک بهانه است.


نظر شخصی من اینه که به جای بحث در مورد اینکه کدام یکی از اینها درست هستند باید فکر کنیم و منظور شاعر از سرودن این شعر را دریابیم.


اگر کسی هدف شاعر از این شعر را به درستی دریافت و آن را به معنای واقعی کلمه در زندگی خود به کار بست، سعدی شناس واقعی به حساب می آید. 

آخرین نسخه Google Earth


" Google Earth " آخرین نسخه خود را در اختیار کاربران قرار داد. 


آخرین نسخهGoogle Earth که به شکل رایگان قابل دانلود کردن است، دارای لایه ای از اقیانوس است تا به شما اجازه دهد به کنکاش در دنیای زیرین آن بپردازید. با کمک محتوای اضافه ای که توسط BBC و National Geographic فراهم شده است، می توان به شکل سه بعدی لاشه ی کشتی های غرق شده مانند تایتانیک را بررسی کرد.


" Google Earth " توسط 'global change' imagery این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا تصویر رویداد هایی که در طول تاریخ در مکان های مختلف اتفاق افتاده را مشاهده کنید.


ظاهرا برای دانلود نسخه جدید Google Earth می توان از سایت http://www.google.co.uk/intl/en_uk/earth/download/ge/agree.html استفاده کرد. 


منبع:


گزارش یک حمله اینترنتی گسترده


شرکت امنیتی " Websense " ساعاتی پیش جزئیات یک حمله سایبری گسترده را در سایت خود منتشر کرد. مجرمین با سوء استفاده از حفره های امنیتی موجود لینکی را در سایت وارد کردند که به کلیک کنندگان بالقوه وعده ی یک نرم افزار تقلبی برای پاک کردن ویروس هایی را می دهد که به ادعای آن ها دستگاه های کاربران را آلوده کرده است.


به گزارش خودم به نقل از itnewser گمان می رود صدها هزار وبسایت دیگر نیز در این حمله که نام " Lizamoon" را بر آن نهاده اند درگیر شده باشند. لینک مذکور که در سایت " Websense " وعده ارائه نرم افزاری به نام " Windows Stability Center" را داده است بر اساس جستجوی گوگل در 3 میلیون سایت دیگر هم قابل رویت است.


در میان سایت های قربانی نام های بزرگی دیده نمی شود؛ گفته می شود تنها شرکت های کوچک، گروه های اجتماعی، تیم های ورزشی و بسیاری دیگر از سازمان های میانی کوچک با این مساله درگیر هستند. به گفته متخصصین امنیتی این حمله موفق ترین حمله ی SQL injection بوده که تا کنون دیده شده است.

منبع:

Cloud Player



«آمازون» با ارائه نرم افزار پخش موسقی خود با نام Amazon Cloud Player رقبایی مانند  "Apple" و "Google" را پشت سر گذاشت. «آمازون» این امکان را برای افراد فراهم کرده است تا مجموعه ی موسقی دیجیتالی خود را به شکلی کاملا امن ذخیره کرده و با کمک وسیله مذکور آن ها را در Mac، PC یا Android Device اجرا نمایند.


منابع: