حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

چگونه بعد از مرگ به زندگی خود ادامه دهیم؟


برگردان قسمت هایی از نقطه نظرات برایان تریسی درباره ی استیو جابز





استیو جابز(Steve Jobs)، بدون شک یکی از الهام بخش ترین چهره های عصر حاضر بوده و شهرت وی بدلیل دستاوردهای بیشمار، نوآوریهای کثیر، عناوین متعدد و ... در همه ی اعصار پابرجا خواهد بود. باهوش، کارآفرین، خلاق، چهره ی جذاب تنها معدودی از صفاتی هستند که در مورد وی به کار رفته است. اما به عقیده ی من، میراث گرانبها و قابل احترام وی شیوه ی مدیریتی او می باشد.



در زمان حضور مدیران عامل غیر قابل اعتماد و شرکت های فاسد وی امید بخش تجار در سراسر دنیا بود؛ زیرا جابز این موضوع را برای همگان به اثبات رساند که اعتبار، صداقت و پشتکار نه تنها قابلیت ستایش را برای شما به ارمغان می آورد، بلکه برای موفقیت صنعت نیز مهم می باشد. 



جابز در حیطه ی مدیریت به موفقیت های زیادی دست پیدا کرد. مشهورترین این موفقیت ها، خرید اپل (Apple) بود، آن هم درست زمانی که این شرکت در شرف ورشستگی بود؛ وی توانست نامبرده را به یکی از موفق ترین و نوآورترین شرکت های عصر حاضر تبدیل کند. وی نه تنها تاجر و خالقی با استعداد بود، بلکه مدیریتی باورنکردنی را به منصه ی ظهور گذاشت. شور و جدیتی که برای کار کردن از خود نشان می داد برای افراد پیرامونش انرژی بخش بود. جابز خالق محیط کاری منحصر به فردی بود که در آن خلاقیت و نوآوری به طور روزافزون رونق می یافت و شکوفا می شد.


معتقدم که موفقیت زمانی بروز می کند که آنچه را انجام می دهید واقعا دوست داشته باشید و به دنبال این باشید که در زمینه ی کاری خود بهترین باشید، و اخلاق کاری و شیوه ی مدیریتی استیو جابز هر دوی این اصول را شامل می شد. وی مثالی یست بارز از اینکه «چگونه می بایست یک رهبر باشیم» و اینکه شور و اشتیاق می تواند از فردی به فرد دیگر سرایت کند.


صرف نظر از اینکه در کدام صنعت مشغول به خدمت هستید، خدمات استیو جابز به دنیا اندک تاثیری نیز در زندگی شما داشته است. وی روش ارتباط برقرار کردن، کار کردن و تعامل نمودن را تغییر داد و تمامی اینها را با صداقت و شرافت به انجام رساند. وی مسئولیت پذیر بود و خود را مسئول می دانست، بدون توجه به اینکه مجموعه ی وی شکست خورده یا پیروز شده است.



منبع:


وبلاگ برایان تریسی


پ. ن. 1) بعد از خواندن پست زیبایی که یکی از وبلاگ نویسان به این فرد اختصاص داده بود ایده ی ترجمه ی این مقاله به ذهنم خطور کرد.


پ. ن. 2) در عکس ابتدایی فشار خون استیو جابز با آیفون اندازه گیری شده است (منبع ویکی پدیا).


پ. ن. 3) قابل توجه افرادی که موفقیت را در تحصیلات دانشگاهی می دانند: فرد مذکور تنها یک ترم (آن نه به طور کامل) در دانشگاه درس خوانده است.