حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

نان قدمتی 30000 ساله دارد


بقایای نشاسته که در سنگ های آسیاب 30 هزار ساله یافت شده اند بیانگر این موضوع هستند که انسان های ماقبل تاریخ، برخلاف تصور رایج که آن ها را گوشتخوار می داند، از نوعی نان در برنامه غذایی خود استفاده می کرده اند.


یافته ها نشان می دهند اروپائیان در عصر حجر ریشه برخی گیاهان را آسیاب کرده و پس از تبدیل آرد به خمیر از آن نان تهیه می کردند. به گفته محققین ایتالیایی این نان مسطح بوده و فقط آرد و آب در تولید آن به کار می رفته است. برای پختن آن از یک سنگ مسطح داغ استفاده می شده و پس از آنکه محققین پخت این نان را شبیه سازی کردند  نانی ترد ولی بدون طعم به دست آمده است. سنگ های آسیاب مذکور که اندازه آن برابر با کف دست یک انسان بالغ بوده است در ایتالیا، روسیه و جمهوری چک یافت شده اند.


پیش از این علاوه بر اینکه تصور می شد که پخت نان تنها 20 هزار سال قدمت دارد انسان های ماقبل تاریخ را گوشتخوار می پنداشتند. طرفداران رژیم غذایی ماقبل تاریخ از رژیمی که تنها حاوی گوشت بدون چربی، سبزیجات و میوه جات است استفاده می کنند. این رژیم اولین بار بوسیله یک متخصص گوارش به نام Walter L. Voegtlin باب شد. وی در کتابی که در سال 1975 منتشر کرد این رژیم غذایی را بدلیل مزایایی که برای آن ذکر کرده مناسب و مفید معرفی کرده است.

 

منبع:

Reuters

24 مهر روز جهانی غذا




اتحاد علیه گرسنگی


ویتامین D



ویتامین D که در حقیقت یک هورمون استروئیدی است قادر است پس از ورود به سلول روی فعالیت برخی از ژن ها تاثیر گذارد. این ژن ها جذب کلسیم بوسیله روده ها، استحکام استخوان ها و فعالیت موثر و هماهنگ دستگاه ایمنی را کنترل می کنند.


 تحقیقات جدید نشان می دهند این ویتامین قادر است از بیماری های قلبی، تنفسی، دیابت، افسردگی، و دستکم از 17 نوع سرطان پیشگیری کنند. مطالعات بیانگر این موضوع هستند که مردانی که جذب این ویتامین در بدن آن ها بالاست کمتر دچار حملات قلبی می شوند. به علاوه افزایش ویتامین D با کاهش ابتلا به سرطان سینه و روده ارتباط مستقیم دارد.


از آنجایی که غذاهای مصرفی توسط انسان قادر نیستند این ویتامین را به اندازه کافی یه بدن انسان برسانند باید به فکر راه های بهتری برای تامین آن بود. نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آن گزینه مناسبی برای تامین این ویتامین است. اشعه ماوراء بنفش پس از برخورد با پوست سبب می گردد در بدن ویتامین D ساخته شود به طوری که کافیست در فصل تابستان 10 تا 20 دقیقه در معرض تابش خورشید قرار بگیریم تا میزان قابل توجهی از این ویتامین در بدن ما ساخته شود.


در دو دهه گذشته ترس از ابتلا به سرطان پوست، گسترش زندگی شهری، و استفاده گسترده از کرم های ضد آفتاب موجب شده اند که انسان های عصر حاضر دچار کمبود ویتامین D شوند.

برای رفع مشکل فوق افراد دارای پوست روشن و تیره باید به ترتیب روزانه 15 و 20 دقیقه بدون استفاده از کرم ضدآفتاب در معرض نور خورشید قرار بگیرند.


همچنین پزشکان مصرف قرص های مکمل را نیز توصیه کرده اند. البته در کنار مکمل ویتامین D باید منیزیم، روی، ویتامین K2، برم و ویتامین A نیز به اندازه کافی توسط غذا یا قرص های مکمل مصرف شوند، زیرا بدن بوسیله آن ها بهتر می تواند از ویتامین D  بهره ببرد.


  

منبع:

http://green.yahoo.com/blog/ecomii_healthy_living/121/vitamin-d-is-not-just-for-your-bones.html

  

روزشمار تاریخ ایران و جهان


آرامگاه فردوسی


عنوان این پست گویای محتوای سایتی است که در این مجال آن را معرفی کرده ام. مدیر این سایتِ باارزش، دکتر نوشیروان کیهانی زاده، علاوه بر نگارش وقایع تاریخی به نگارش مقاله های تحلیلی درباره وقایع روز جهان نیز پرداخته است. بازدید از این پایگاه پرمحتوا را به همه توصیه می کنم.


روزشمار تاریخ ایران و جهان


در ادامه مطلب یکی از مقالات منتشر شده در این سایت، با عنوان «نفوذ فرهنگ ایرانی در چین»،  را می توانید مطالعه کنید.


ادامه مطلب ...

سرشماری موجودات آبزی و تصاویر چند گونه از ساکنین اعماق اقیانوس


سندی که روز دوشنبه با عنوان سرشماری گونه های آبزی منتشر شد نام بیش از 6000 گونه را در خود گنجانده است. این پروژه که ده سال به طول انجامیده و بیش از 500 سفر دریایی برای به سرانجام رساندن آن صورت گرفته است شامل عکس های منحصر به فردی است که چند عدد از آن ها را که به شکل آنلاین در نشریه نشنال جئوگرافیک منتشر شده می توانید مشاهده کنید.



ادامه مطلب ...

ساعت به وقت شهرها و کشورهای خارجی



برای اطلاع از ساعت در شهرها و کشورهای گوناگون می توانید از این سایت استفاده کنید.


ساعت به وقت محلی

دسترسی به آمار روز دنیا




برای افرادی که کار تحقیقاتی می کنند و یا مقاله علمی، خصوصا پایان نامه، می نویسند دانستن آمار و ارقام امری ضروری است. زیرا گنجاندن آمار و آرقام در یک مقاله به ارزش و اعتبار آن می افزاید.


در سایت آمار لحظه به لحظه جهان می توانید به یک سری از این اعداد و ارقام، مانند نرخ مرگ و میر و تولد، میزان تولید خودرو و ...، دسترسی پیدا کنید.


سایت دیگر که فکر می کنم معتبر تر از سایت اول باشد  World Facts and Figures نام دارد. لازم به ذکر است که بنده در مورد صحت و سقم اعدادی که در این دو پایگاه ارائه می شوند اطلاعی ندارم.