حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

ویتامین D



ویتامین D که در حقیقت یک هورمون استروئیدی است قادر است پس از ورود به سلول روی فعالیت برخی از ژن ها تاثیر گذارد. این ژن ها جذب کلسیم بوسیله روده ها، استحکام استخوان ها و فعالیت موثر و هماهنگ دستگاه ایمنی را کنترل می کنند.


 تحقیقات جدید نشان می دهند این ویتامین قادر است از بیماری های قلبی، تنفسی، دیابت، افسردگی، و دستکم از 17 نوع سرطان پیشگیری کنند. مطالعات بیانگر این موضوع هستند که مردانی که جذب این ویتامین در بدن آن ها بالاست کمتر دچار حملات قلبی می شوند. به علاوه افزایش ویتامین D با کاهش ابتلا به سرطان سینه و روده ارتباط مستقیم دارد.


از آنجایی که غذاهای مصرفی توسط انسان قادر نیستند این ویتامین را به اندازه کافی یه بدن انسان برسانند باید به فکر راه های بهتری برای تامین آن بود. نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آن گزینه مناسبی برای تامین این ویتامین است. اشعه ماوراء بنفش پس از برخورد با پوست سبب می گردد در بدن ویتامین D ساخته شود به طوری که کافیست در فصل تابستان 10 تا 20 دقیقه در معرض تابش خورشید قرار بگیریم تا میزان قابل توجهی از این ویتامین در بدن ما ساخته شود.


در دو دهه گذشته ترس از ابتلا به سرطان پوست، گسترش زندگی شهری، و استفاده گسترده از کرم های ضد آفتاب موجب شده اند که انسان های عصر حاضر دچار کمبود ویتامین D شوند.

برای رفع مشکل فوق افراد دارای پوست روشن و تیره باید به ترتیب روزانه 15 و 20 دقیقه بدون استفاده از کرم ضدآفتاب در معرض نور خورشید قرار بگیرند.


همچنین پزشکان مصرف قرص های مکمل را نیز توصیه کرده اند. البته در کنار مکمل ویتامین D باید منیزیم، روی، ویتامین K2، برم و ویتامین A نیز به اندازه کافی توسط غذا یا قرص های مکمل مصرف شوند، زیرا بدن بوسیله آن ها بهتر می تواند از ویتامین D  بهره ببرد.


  

منبع:

http://green.yahoo.com/blog/ecomii_healthy_living/121/vitamin-d-is-not-just-for-your-bones.html

  

نظرات 1 + ارسال نظر
دلشکسته سه‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:10 ب.ظ http://www.varinia.blogfa.com

فکر میکنم تو جامعه امروزی آدما از همه نظر کمبود دارند.ویتامین که چیزی نیست.......

خوب زندگی ماشینی باعث شده تغذیه ها خیلی نامناسب باشه

و همین مشکل بزرگیه که اکثر افراد مخصوصا خانمها با کمبود انواع ویتامینها مواجه هستند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد