حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

نقطه پینچ (pinch point)


نقطۀ پینچْ نقطه ای است که ممکن است در آنْ بدن فرد و یا قسمتی از بدن وی میان بخش های متحرک یک دستگاه و یا بخش متحرک و ثابت دستگاه گیر کند. نقطۀ پینچ ممکن است منجر به بروز آسیب دیدگی شود؛ با وجود این، لزوماً به بدن فرد صدمه وارد نمی کند --- در این حالت صرفاً بدن فرد در این نقطه گرفتار می شود و دیگر نمی توان بخش گرفتار شده را از نقطۀ پینچ خارج کرد.


کدام یک از ماشین ها نقطۀ پینچ دارند؟

ماشین های شکل دهندۀ فلزات، پرس های قدرت، نقاله ها، ماشین های رباتیک، غلطک ها، ماشین های مونتاژ، ماشین های قالب گیری پلاستیک، پرس های پرینت، خم کننده های برقی، پرس خمشی، تجهیزات انتقال نیرو، درهای برقی، پوشش ها، و دریچه ها.  


نقش کارفرما در این رابطه چیست؟

مهم ترین کاری که کارفرما ملزم به انجام آن استْ ارزیابی ماشین ها و عملیات هایی است که در محیط پیرامون یافت می شوند تا بتواند نقاط پینچ را شناسایی کند. پس از شناسایی آن ها، از میان بردن این نقاط و یا برپا کردن تجهیزات محافظتی می بایست به گونه ای انجام گیرد تا از تماس کارگر با نقاط پینچ جلوگیری شود. مرحلۀ بعد آموزش کارگران دربارۀ دلایل گاردبندی و خطرات احتمالی نقاط پینچ است.

نقش کارگران در این رابطه چیست؟

کارگران ملزم هستند تا از جابجا کردن، خارج کردن، اصلاح کردن، و تغییر دادن گاردها خودداری کنند، مگر آنکه به خوبی در مورد این گونه کارها آموزش دیده باشند و یا به این منظور به کار گمارده شده باشند. اگر هر کدام از کارگران متوجه نقاط پینچِ بدون پوشش شدند، می بایست بی درنگ سرپرست کارگاه و یا کارفرما را از این موضوع مطلع کنند.


منبع:

Iowa Injury Law Center

تحت عنوان

"What is a machine operator's pinch point?"


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد