حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

آیا بازی های ویدئویی قادرند درد را تسکین بدهند؟

ماهیت بازی های ویدئویی به گونه ای است که قادر است حواس انسان را برای مدت های طولانی به خود معطوف کند، به طوری که بسیاری از اتفاقاتی که در دنیای پیرامون ما در حال وقوع هستند به کمک آن ها، از نظر ما پنهان می مانند. شاید این بازی ها بتوانند، به هنگام درمان بیماری ها، تلخی تجربیات دردناک ما را تا حدی بکاهند.


بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، بازی های ویدئویی می توانند همان تاثیری را روی مغز به جای بگذارند که داروهای مسکن دارند. در این بررسی مغز بیمارانی که درست هنگام درمان های دردناک به بازی هاهی ویدئویی می پرداختند بوسیله MRI مورد مطالعه قرار گرفت. نتیجه نشان داد، دلیل کاهش درد تنها در پرت کردن حواس خلاصه نمی گردد؛ بلکه اینگونه بازی ها القا کننده همان واکنشی هستند که مغز نسبت به داروهای مسکن از خود نشان می دهد.

 

شاید در آینده بتوان به هنگام درمان سرطان، تمیز کردن زخم ها و درمان سوختگی ها از خاصیت تسکین دهندگی این بازی ها بهره مند شد. به علاوه، در بلند مدت، ممکن است بتوانیم در مواجهه با اضطراب و دردهای مزمن هم از آن ها استفاده کنیم. همچنین، مدت هاست که دانشمندان به تاثیر آن در پرت کردن حواس کودکان به هنگام خون گیری پی برده اند.

منبع:

Yahoo! game

نظرات 6 + ارسال نظر
دلشکسته جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:12 ب.ظ http://www.varinia.blogfa.com

من یه مدت به این بازیها معتاد شده بودم طوری که

متوجه شدم همزمان با حرکت اون شخصیت بازی که

من هدایتش میکنم خودم هم به این طرف و اون طرف

حرکت میکنم


اگه به سمت چپ میرفت دست منم همون سمت

میرفت اگه میپرید منم از جا بلند میشدم دیدم اوضاع

وخیمه گذاشتم کنار

ولی خدا کنه تو درمان این نوع بیماری ها واقعا موثر

باشه.

یه بنده ی خدا . . . یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:55 ق.ظ

به من خبر دهید اگر خداوند، گوش و چشمهایتان را بگیرد، و بر دلهای شما مهر نهد، چه کسی جز خداست که آنها را به شما بدهد؟!
به من خبر دهید اگر عذاب خدا بطور ناگهانی یا آشکارا به سراغ شما بیاید، آیا جز جمعیت ستمکار هلاک می‌شوند؟!
من نمی‌گویم خزاین خدا نزد من است؛ و من، از غیب آگاه نیستم! و به شما نمی‌گویم من فرشته‌ام؛ تنها از آنچه به من وحی می‌شود پیروی می‌کنم.
آیا نابینا و بینا مساویند؟! پس چرا نمی‌اندیشید؟!

زینب یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:25 ب.ظ http://divinecomedy.blogfa.com

سلام
ممنون از لطفتون ، راستش من مطالعه رو دوست دارم و مطالبی که انتخاب می کنم لزوما عقاید من نیست ولی منو به فکر می اندازه و بدم نمیاد بدونم دیگران هم به این مسائل فکر می کنند یا براشون مهمه یانه ؟ کلا به این دلیل این مطالب رو تو یه وبلاگ ، عمومی کردم ...
به هرحال اگر من بخوام به شما یه کتاب برای مطالعه پیشنهاد بدم کتاب " تاریخ تمدن " نوشته ی ویل دورانت هست که من از خوندنش بینهایت لذت بردم
آدرس لینک دانلودش هم
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=15004
هست که مجموعه ی کامل یازده جلدیشه که حدودا 7500 صفحه است . امیدوارم مورد توجه شما هم قرار بگیره

دست شما درد نکنه.
همین الان در حال دانلود کردن کتاب هستم.

مهسا یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:39 ب.ظ http://musa-best.blogfa.com

´´´´´´´´´´´´´´¶´¶¶´¶¶
´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶´¶
´¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´¶
´¶´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶
´¶´´´´´´´´´´´´¶¶´¶´´´´´´´´´´´¶´´´¶
´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶´´´´¶
´¶´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶´´¶´´´´¶
´´¶´´´´´´´´¶¶¶¶¶´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶
´´¶¶´´´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶¶
´´´¶¶´´´´´´¶´´´´¶´´´´¶¶¶¶´´´´´¶
´´´´¶´´´´´´¶´´´¶´´´´´¶´´´´´´´¶
´´´´¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´¶´´¶¶
´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶´´¶
´´´´´¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´¶
´´´´´´´´¶¶¶´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´
´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´¶¶´¶
´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´¶´¶¶
´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´¶´´´¶
´´´´¶¶¶¶¶¶´¶´´´´´´´¶´´¶´
´´¶¶´´´¶¶¶¶´¶´´´´´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶
´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´¶´¶¶´´´´´¶¶
´´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶
´´´¶¶´´´´´´´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´¶
بدووووووووو آپیدم....راااااااااااااای نشه فراموش...درضمن حتما به ادامه مطلب برییید!

مهدیه یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:12 ب.ظ http://pabepayebaran.blogfa.com

سلام بر شما
این یکی دو هفته سخت درگیر امتحانات بودم و اصلا فرصت به روز کردن وبلاگمو نداشتم
ممنونم که به وبلاگ من حقیر سر زدید
در ضمن مطلبی که درمورد تاثیر بازی ها در تسکین درد نوشتید بسیار نو و جالب بود (مثل سایر مطالب وبلاگتون)
موفق باشید
خداحافظ

محمود دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:22 ب.ظ http://bidagh.blogsky.com

ولی آقایون معتقند این بازی ها توطئه ی استعمار و اسرائیل و این حرفاست.
تو رو خدا ببین اینا چه جوری فکر می کنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد