حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

تولد ده سالگی ویکی پدیا



فردا، 25 دی ماه، دقیقا برابر است با ده سالگی سایت ویکی پدیا؛ سایتی که هنگام جستجوهای اینترنتی خود محال است نام آن را مشاهده نکنیم. نگارش مطالب این سایت با کمک داوطلبانی انجام می شود که از اقصی نقاط دنیا داشته های علمی خود را به رایگان در اختیار کاربران اینترنت قرار می دهند.


به عنوان یک کاربر اینترنت، شاید بیشتر از پنج بار در روز برای دریافت اطلاعات مختلف به ویکی پدیا مراجعه کرده و اکثر اوقات نیز دست پر از آن خارج می شوم. تمامی مطالبی که توسط کاربران در این سایت نوشته می شوند باید از یک منبع معتبر نقل شده باشند؛ بنابراین، هر چند گاهی اوقات به برخی مطالب خلاف واقع در این سایت بر می خوریم، در بیشتر موارد می توان به عنوان یک منبع معتبر از آن استفاده کرد.


با اینحال، به نظر من، ویکی پدیای پارسی هنوز درگیر مشکلات زیادی است، از جمله ضعف هایی که در نگارش محتویات آن وجود دارد و ناقص بودن بسیاری از مقالات. از بین بردن این ضعف ها و نقصان ها نیز بر عهده ما پارسی زبان ها می باشد.


همان طور که می دانیم همه افراد می توانند در ویکی پدیا به نگارش و ویرایش مطلب بپردازند. بنابراین تمام اشخاصی که در رشته ای خاص تحصیل کرده یا دارای یک مهارت به خصوص هستند می توانند قدمی در راه ارتقای محتویات این سایت بردارند. در نتیجه همه ما می توانیم آموخته ها، تجربیات و مطالعات خود را در این سایت با ارزش به اشتراک بگذاریم تا علاوه بر برآورده کردن نیازهای علمی هم میهنان خود، به این رهنمود زیبا که می گوید «زکات علم آموختن است» نیز عمل کرده باشیم.


پ.ن. البته باید هنگام نگارش مقالات سعی کنیم حتما از یک منبع معتبر استفاده کرده و از نوشتن نظرات و عقاید شخصی خود جدا پرهیز کنیم.

پ.ن. از دوست عزیزم هم که قهر کرده و دیگر کامنت نمی گذارد خواهش می کنم با بنده آشتی کرده و مجددا من را با کامنت های زیبای خودش مفتخر کند.



نظرات 11 + ارسال نظر
vanessa شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:36 ق.ظ http://vanessa.blogfa.com

سلام
« با عشق هم چیزممکن است.»

موقعی که این نامه را دریافت می کنید کسی راکه دوست دارید ببوسیدومنتظریک معجزه باشید.

این نامه برای خوش شانسی شمافرستاده شده است نسخه اصلی درکشورانگلستان می باشد.این نامه9باردردنیاچرخیده است شانس برای شمافرستاده شده است ظرف مدت 4روزپس از دریافت این نامه اخبارخوشی را دریافت خواهیدنمود به شرط آنکه شماهم به نوبه خود آن رابرای دیگران ارسال نمایید.این شوخی نیست باارسال آن شما خوش شانسی خواهید آورد پول نفرستیدکپی ها رابرای اشخاص بفرستید که فکرمیکنیدبه شانس احتیاج دارند.این نامه را نگه ندارید.این نامه راظرف مدت 96ساعت ازدست شما خارج شود.

یک افسر آر.آ.پی.هفتاد هزاردلاردریافت نمود.جرلبرن ده هزار دلار دریافت نمود ولی چون این زنجیرراشکست آن را ازدست داد. درهمین حال درفیلیپین جین ولنز به دلیل اینکه این نامه رابه جریان نینداخت6روزپس ازدریافت آن همسرش راازدست داداگرچه قبل از مرگ همسرش775هزاردلاردریافت نموده بود.حتماُ20 کپی بفرستیدو ببینیدکه ظرف مدت 4روزچه اتفاقی می افتد. این زنجیره از ونزوئلا شروع شدواین نامه ازبانرک آنتولی پیگیری وبه میلیونری در آمریکای جنوبی نوشته است. ازآنجاکه این کپی باید در سراسرجهان بگرددشماباید20کپی تهیه نموده وبرای دوستان وهمکارانتان بفرستیدپس از چند روزشمایک سورپریزدریافت خواهیدنموداین یک حقیقت است حتی اگرشمایک شخص خرافاتی نباشید.
توجه کنیدکنانتین ارلاس درسال1958نامه را دریافت نمودو ازمنشی خودخواست تا 12کپی تهیه نموده وآنهاراارسال نماید چند روزبعداودرلاتاری دومیلیون دلاربرد man k nafahmidam chiye?u bekhon shayad befahmi

سلام
باید عشق رو حذف کنی و بنویسی «با پول همه چیز ممکن است.»

سرباز امام زمان شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:44 ق.ظ http://http://zohooregolenarges.blogfa.com/

سلام
وبت عالیه
اگر با تبادل لینک موافقی منو یا اسمه او خواهد آمد لینک کن و بگو با هر اسمی می خوای لینکت کنم

سلام
امشب حتما بهت سر می زنم.

زینب شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:53 ق.ظ http://divinecomedy.blogfa.com/

سلام
در مورد ویکی پدیا چیزی ندارم بگم چون همه باهاش آشنا هستند و در مورد اینکه سایت خوبی بحثی نیست ...
اما نمی دونم چرا حس می کنم مخاطب پا نوشته ی دوم منم اگر اینطوره باید بگم من ابدا با کسی قهر نیستم ( خدا اون روز رو نیاره ) و اگر نظری ندادم به این دلیل بوده که نظری نداشتم اما کماکان مطالب شمارو دنبال می کنم و استفاده می کنم . ( البته اگر منظورتون من بودم وگرنه که هیچ ...)

سلام
نه
مخاطبش شما نبودید. مخاطب پانوشت شماره 2 دیشب برام نامه نوشت و باهام آشتی کرد.
البته هنوز هم منتظر کامنتش هستم.

دلشکسته شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:56 ب.ظ http://www.varinia.blogfa.com

در اکثر کشورهای توسعه یافته کاربران اینترنتی در وب 2 مشغول به فعالیت هستند و بیشتر خدمات رسانی سازمان های دولتی و بخش خصوصی آنها به صورت دو سویه است.

و هم اکنون نیز گروهی بر روی وب سه بعدی که مشهور به وب 4 است مشغول انجام فعالیت هایی هستند.

بیشتر سایت هایی که هم اکنون در کشورمورد استفاده قرار می گیرند از تکنولوژی وب یک استفاده می کنند و هنوز وب استاندارد و حرفه ای نداریم.


بیشتر سازمان ها حداقل یک وب سایت و بعضی از نهادهای بزرگتر یک پرتال سازمانی دارند که اشکال اساسی آنها به روز نبودن اطلاعات موجود در آنها است.

و با این اوصاف در این میان تنها وبی که تا حدودی

مورد تائیده همین ویکی پدیاست.

وب یکی از اساسی ترین وسایل ارتباطی بین انسان و رایانه است و با توجه به توسعه آن از جهات مختلف ما نیز باید همگام با سایر کشورهای پیشرفته در بروز کردن وب و استفاده مطلوب از آن گام برداریم.

ممنونم از نظر قشنگت

زینب شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:13 ب.ظ http://divinecomedy.blogfa.com/

در واقع منطقی اش هم همینه که من اشتباه کرده باشم ولی باید برای رفع شبهه می پرسیدم .
راستش تو این دنیای مجازی آدمهایی دیدم که به ظاهر منطقی اند ولی درواقع چنان مشکلات شخصیتی داشتند که تا بیام روش درست ارتباط رو پیدا کنم قربانی شدم ...
به هرحال تبریک می گم با دوستتون آشتی کردید .

مرسی عزیزم

روزهای جانبازی شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:15 ب.ظ http://mighat61.blogfa.com

سلام
ممنون از حضور و راهنماییتون
لطف می کنید اگر هم آدرس دکتر و هم اسم داروهای گیاهی را برام بفرستید.

چشم به زودی براتون می فرستم.

تک پرستار یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ب.ظ http://takparastar.mihanblog.com/

دوست عزیز وبلاگ خوب و زیبایی دارید موفق باشید

خیلی ممنون
ویلاگ شما هم فوق العاده پربار بود

یه بنده ی خدا . . . یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:45 ب.ظ http://www.asireazad.blogfa.com

چنانچه از مخالفت باز ایستند، گذشته آنها بخشوده خواهد شد؛ و اگر به اعمال سابق بازگردند، سنت خداوند در گذشتگان، درباره آنها جاری می‌شود.
سلام...
چه کسی پروردگار آسمانها و زمین است؟
«الله!»
آیا اولیا غیر از او برای خود برگزیده‌اید که مالک سود و زیان خود نیستند ...
آیا نابینا و بینا یکسانند؟! یا ظلمتها و نور برابرند؟! آیا آنها همتایانی برای خدا قرار دادند بخاطر اینکه آنان همانند خدا آفرینشی داشتند، و این آفرینشها بر آنها مشتبه شده است؟!
خدا خالق همه چیز است؛ و اوست یکتا و پیروز!

محمود دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:30 ق.ظ http://bidagh.blogsky.com

تبریک میگم جیمی ویلز !

خوب شد به آقای جیمی ویلز هم اشاره کردید. باقیات و صالحات همین چیزیه که ایشون از خودش به جا گذاشته.

افسون دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ق.ظ http://aisan74.blogfa.com

۱۰سالگیش مبارک

سلام
ایشا ا.. 100 ساله بشه. شما هم همینطور البته.

منزل عشق جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:24 ب.ظ http://aras15.blogfa.com

ممنون.. نظر لطف شماست .. شما هم وب قشنگی داری موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد