حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

ساخت عینکی متفاوت که کار آن شبیه عدسی چشم است


بسیاری از افراد که سنشان از چهل یا پنجاه سال فراتر می رود به مرور زمان دچار مشکلی می شوند به نام پیر چشمی، و به تدریج برای خواندن، نوشتن و فعالیت های مشابه باید از عینک مخصوص استفاده کنند. این گونه افراد در صورتی که از گذشته مبتلا به دوربینی و نزدیک بینی نیز باشند مجبورند همواره، همراه خود دو عینک حمل کنند.





برای رفع این مشکل یک مخترع آمریکایی، عینکی را ابداع کرده است با نام TruFocal  که به فرد این امکان را می دهد به صورت دستی شیشه آن را تنظیم کرده تا به این ترتیب هنگام کار با کامپیوتر، خواندن کتاب و یا نگاه کردن به دوردست بتواند تصاویر واضحی را مشاهده کند.


بیشتر از صد سال است که محققین در تلاش برای ساخت عینکی هستند که بتوان شیشه آن را تنظیم کرد، یعنی همانند عدسی هایی که درون چشمان انسان است بتواند با توجه به دوری و یا نزدیکی اشیاء منقبض و منبسط شود؛ اما هیچ کدام از محققین نتوانستند موفق به انجام این کار شوند. تا اینکه مخترع اهل ایالت کالیفرنیا، Stephen Kurtin توانست این مشکل را حل کند.


این عینک از دو جفت شیشه تشکیل می شود که هر کدام از آنها از یک لنز خارجی و یک لنز داخلی تشکیل شده اند. لنزهای داخلی و خارجی به یک غشای قابل انعطاف متصل شده اند که درون آن مایعی شفاف قرار دارد. شخصی که از عینک استفاده می کند می تواند بوسیله یک اهرم کوچک تقعر و تحدب این لنزها را با توجه به دوری و یا نزدیکی اشیاء تغییر دهد تا اینکه تصویری واضح را مشاهده کند.


عینک های معمولی تنها برای یک کار طراحی شده اند. مثلا برای خواندن باید عینک نزدیک به چشم زد و برای فواصل دور عینک دیگری را استفاده کرد، به این ترتیب افراد، مخصوصا اشخاص مسن باید همواره عینک خود را عوض کنند تا بتوانند با توجه به کاری که می کنند اشیاء را واضح ببینند. اما عینک مذکور چندمنظوره بوده و قادر است برای خواندن، نوشتن، کار با کامپیوتر، رانندگی و غیره کلیه نیازهای فرد را برآورده کند، تنها کاری که شخص انجام می دهد این است که لنزهای آن را با توجه به نیازش تنظیم کند.


با اینکه از این قبیل عینک ها قبلا هم ساخته شده، اما به دلیل مشکلاتی مانند وزن زیاد، نتوانسته اند جایی برای خود در دنیا دست و پا کنند. این مدل با توجه به ویژگی های خود، به گفته سازندگان می تواند نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کند. تنها مشکل این عینک شکل هندسی آن بوده که ممکن است به نظر خیلی ها زشت باشد، اما طراحی این چنینی برای این نوع از عینک اجتناب ناپذیر است؛ زیرا تکنولوژی فوق را تنها می توان روی این طرح پیاده کرد.


منبع:

finance.yahoo.com

A Different Kind of Eyeglasses

by Michael Totty
Tuesday, September 28, 2010




نظرات 1 + ارسال نظر
vanessa جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:42 ب.ظ http://vanessa.blogfa.com

_________@@@@@@@@
________@@@________@@_____@@@@@@@
________@@___________@@__@@@______@@
________@@____________@@@__________@@
__________@@________________________@@
____@@@@@@______@@@@@___________@@
__@@@@@@@@@__@@@@@@@_________@@
__@@____________@@@@@@@@@_______@@
_@@____________@@@@@@@@@@_____@@
_@@____________@@@@@@@@@___@@@
_@@@___________@@@@@@@______@@
__@@@@__________@@@@@________@@
____@@@@@@_______________________@@
_________@@_________________________@@
________@@___________@@___________@@
________@@@________@@@@@@@@@@@
_________@@@_____@@@_@@@@@@@
__________@@@@@@@
___________@@@@@_@
____________________@
____________________@
_____________________@
______________________@
______________________@____@@@
______________@@@@__@__@_____@
_____________@_______@@@___@@
________________@@@____@__@@
_______________________@
آپم بدو بدو بیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد