حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

ماه رمضان و آغاز طرح کاهش اسراف مواد غذایی در امارات


یک سوم زباله های تولیدی در امارات متحده عربی مواد غذایی هستند؛ برای کاهش آن آژانس محیط زیست ابوظبی در ماه مبارک رمضان به فکر اجرای برنامه ای افتاده است به نام "فکر کنید پیش از آن که دور بریزید" که هدف از آن افزایش آگاهی مردم از معضل اسراف مواد غذایی و اثرات آن بر روی محیط زیست است.  


از آنجا که منابع با ارزشی مانند نیروی انسانی، انرژی، آب و ... در حین تولید مواد غذایی استفاده می گردند، هنگامی که مواد غذایی تبدیل به زباله می شوند تمام منابعی که صرف تولید آن ها شده اند به هدر رفته اند. همچنین در زمان فرایند تولید مواد غذایی کربن زیادی وارد محیط زیست می شود که به نوبه خود منجر به تغییرات آب و هوایی می گردد. با این حساب اسراف در مصرف مواد غذایی به معنای این است که علاوه بر مصرف بیهوده انرژی گامی در جهت تخریب محیط زیست برداشته شده است.



مهم ترین مواردی که منجر به دور ریختن غذامی شوند عبارتند از: پختن و آماده کردن غذا بیشتر از حد مورد نیاز، فرا رسیدن تاریخ انقضای محصول و پر کردن بیش از اندازه ظروف غذا در رستوران ها به طوری که کمتر کسی غذای خود را به طور کامل می خورد و مابقی آن به هدر می رود.



دبیر کل آژانس مذکور می گوید: در ماه رمضان مصرف مواد غذایی به دلیل مهمانی ها و مجالس زیاد خانوادگی افزایش چشمگیری می یابد. هدف کمپین " فکر کنید پیش از آن که دور بریزید" این است که اشخاص با وظیفه خود در جهت کاهش مصرف مواد غذایی و متعاقب آن آسیب رساندن کمتر به محیط زیست آشنا شوند.



مؤسساتی که در این طرح فعالیت می کنند سعی می کنند با مراجعه به هتل ها، خانه های افراد صاحب نام و مکان هایی که در آن ها مجالس افطار برگزار می شود،اشخاصی که به میزان زیاد با مردم روبرو می شوند و ... آن ها را در جریان این کمپین قرار داده تا از این طریق جلوی هدررفت مواد غذایی گرفته شود.
 
 
   




  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد