حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

مکمل های تغذیه ای می توانند خطرناک باشند


بیشتر مکمل های تغذیه ای حاوی مواد اولیه ای هستند که به گفته دانشمندان، مصرف آنها ممکن است موجب ایجاد سرطان، مشکلات قلبی و عروقی و آسیب رسیدن به کلیه و کبد شوند.



نشریه Consumer به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که انجمن غذا و داروی آمریکا قدرت این را ندارد که مقابل تولید کنندگان این مکمل ها، از خود سخت گیری نشان دهد. طبق قانونی که در سال 1994 به تصویب رسیده است انجمن غذا و دارو از اختیار کافی برای نظارت بر این مکمل ها، برخلاف داروها، برخوردار نیست. در طی سالیان گذشته انجمن غذا و دارو تنها با یک ماده اولیه آن هم افدرین مخالفت کرده است.


بر اساس این گزارش از میان 54 هزار مکمل بررسی شده تنها یک سوم آنها بی خطر و تا حدودی اثر بخش هستند. اما بقیه که نام دوازده عدد آنها در مقاله مذکور ذکر شده است می توانند خطراتی را برای مصرف کننده ایجاد کنند. این مکمل ها  با برچسب های خود و کلماتی که روی آن ها نوشته شده است مصرف کننده ها را به خرید ترغیب می کنند. مصرف کننده نیز در اکثر مواقع فریب نوشته های روی بسته بندی را خورده و با گمان اینکه این مکمل ها خطری برای وی ندارند و طبیعی نیز می باشند آنها را تهیه می نماید.


بنابراین درج شدن نام FDA روی بسته بندی این مکمل ها بیانگر سالم و بی خطر بودن آن ها نیست، زیرا انجمن غذا و دارو براساس قانون از قدرت کافی برای نظارت بر این محصولات برخوردار نیست.

منبع: خبر گزاری رویترز

نظرات 1 + ارسال نظر
نیلوفر سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:50 ب.ظ http://www.blueboat.blogsky.com

سلام
خوبی؟
زیبا و جالب بود
موفق باشید
up kardam

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد