حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

7 سیاستمدار زن


پنجاه سال پیش Sirimavo Bandaranaike به عنوان اولین نخست وزیر و رئیس دولت زن دنیا در انتخابات سریلانکا به پیروزی رسید.باندارانیک پس از اینکه همسرش در سال 1959 توسط یک راهب بودایی به قتل رسید به ریاست حزب وی منصوب شد؛ این حزب به رهبری وی در سال 1960 در انتخابات این کشور اکثریت کرسی های مجلس این کشور را به دست آورد و تا 5 سال آن را حفظ کرد. وی دو بار دیگر نیز بین سالهای 77-1970 و 2000-1994 نخست وزیر این کشور شد. سیریماوو باندرانیک در سال 2000 مدتی پس از کناره گیری از سمت خود از دنیا رفت.



Kapoor Baldev / Sygma / Corbis

ایندیرا گاندی، دختر اولین نخست وزیر هند پس از حکومت انگلیسی ها، در سال 1966 پس از پیروزی در انتخابات، رهبری این کشور را به دست گرفت. وی توانست با وجود رکود اقتصادی، قحطی و سایر مشکلات این کشور را به خوبی اداره کند. آزمایش اولین بمب اتم در هند و استقلال سریلانکا در مدت زمام داری وی اتفاق افتاد.


SSPL / Getty Images

مارگارت تاچر یا زن آهنی بریتانیا  توانست بوسیله شخصیت مصمم خود به یکی از قدرتمندترین زنان دنیا تبدیل شود. وی اولین نخست وزیر زن اروپا و تنها نخست وزیر در تاریخ بریتانیاست که سه دوره پیاپی (بین سالهای 1990-1979) به این سمت منصوب شده است.  افزایش خصوصی سازی و گسترش نظام سرمایه داری و فروپاشی شوروی از جمله رخدادهای دوران زمام داری مارگارت تاچر است.


ERIK DE CASTRO / Reuters / Corbis

کورازون آکوئینو پس از ترور همسرش توسط حکومت فیلیپین توانست با حمایت های مردم، دولت این کشور را سرنگون کرده و در سال 1986 رئیس جمهور فلیپین شود. وی، که با وجود سختی هایی زیاد کشور را در راه رسیدن به دمکراسی رهبری کرد، سال 1986 به عنوان اولین زن، فرد سال نشریه تایم شد.


John Moore / Getty Images

بی نظیر بوتو راه پدرش را به عنوان سیاستمدار، در کشوری که بیشتر پستهای سیاسی دست مردها بود، ادامه داد و دو دوره بین سالهای 1990-1988 و 1996-1993 کشورش را به عنوان نخست وزیر رهبری کرد. در سال 2007 هنگامی که تلاش می کرد در انتخابات پیروز شود ترور شد.


Feng Li / Getty Images

آنجلا مرکل در سال 2005 صدر اعظم آلمان شد و صد روز بعد در یک نظرسنجی  به عنوان محبوب ترین فردی که تا کنون این پست را در اختیار داشته انخاب شد. وی اولین صدراعظمی است که در آلمان شرقی بزرگ شده و اولین زنی است که این مسئولیت را به عهده گرفته است.


Mark Wilson / Getty Images

الن جانسون سرلیف حرفه  خود را به عنوان سیاستمدار در دهه 70 میلادی به عنوان وزیر در کابینه لیبریا آغاز کرد و فعالیت سیاسی همچنان ادامه یافت تا اینکه در دهه 90 به یک سمت مدیریتی در سازمان ملل منصوب شد. در سال 2006 به عنوان اولین زن در آفریقا در انتخابات ریاست جمهوری لیبریا پیروز شد.


منبع:

نشریه TIME

July 24 2010

نظرات 2 + ارسال نظر
هلــ ى ـا سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:16 ب.ظ http://eshveha.blogfa.com

مطلبم ناراحت کننده بود !!!؟؟؟
تو ناراحتی ؟!
من ناراحتم !؟
کی ؟!

ترسا بالاسی سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:20 ب.ظ http://tarsabalasi.blogfa.com

سلام
ممنون از حضورتون
شما که تو وبتون می تونید عکس بذارید چرا کمکم نکردین؟
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد