حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

رکسانا


اسکندر مقدونی و رکسانا








رکسانا (روشنکRoxana, Roxane ) نام یک اشراف­زاده شرقی و یکی از همسران اسکندر مقدونی است که در قرن چهارم پیش از میلاد در بلخ ( در شمال افغانستان امروزی که زمانی جزو قلمروی ایران بوده) زندگی می­کرده است؛ بلخ آخرین ساتراپ در امپراطوری ایران بود که توسط اسکندر مقدونی قتح شد.


رکسانا در سن شانزده سالگی پس از بازدید از قلعه
Soghdian Rock به همسری اسکندر درآمد. عده ­ای این ازدواج را مصلحتی و هدف آن را آرام کردن بزرگان بلخ و همراه نمودن آنان با اسکندر می­دانند، اما پاره ­ای ازمنابع تاریخی این مسئله را رد کرده وعلاقه بی­حدوحصر اسکندربه رکسانا را تأیید می­کنند.

رکسانا، که در سال 326 ق.م. همسرش را هنگام فتح هندهمراهی کرد، بلافاصله پس از مرگ اسکندر(در بابِل؛323 ق.م.) از وی پسری به دنیا آورد که وی را با نام Alexander IV Aegus می­شناسند. پس از مرگ ناگهانی اسکندر، رکسانا و پسرش،که وارث تاج و تخت محسوب می­شد، قربانی کشمکش­های سیاسی در امپراطوری اسکندر مقدونی شدند.


گفته می­شود رکسانا، دیگرهمسر وخواهر همسر اسکندر را به قتل رسانده و پس از آن خودش و فرزندش تحت حمایت Olympias مادر اسکندر قرار گرفتند؛وی درسال 316 ق.م. به قتل رسید.پس از چند سال شخصی به نام Cassander، که به دنبال تصاحب تاج و تخت بود،رکسانا و پسرش را در سال 310 ق.م. ترور کرد.

 

Wikipedia : منبع



نظرات 3 + ارسال نظر
گلنوش! سه‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:45 ق.ظ http://farzaneganeboruojerd.blogfa.com

سلام! عیدت مبارک!!! [تقدیم گل] آپیدم!!! خوشحال میشم یه سری بهم بزنی! [چشمک]

[ بدون نام ] سه‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:30 ب.ظ http://www.amin10uri.blogsky.com

سلام.
من امین هستم مدیر وبلاگ http://www.amin10uri.blogsky.com

میخواستم از دوستانی که حاضر به همکاری هستن دعوت کنم که وبلاگ منو به صورت گروهی اداره کنیم.
اگه مایل به همکاری هستین تو قسمت نظرات ایمیل خودتون رو ذکر کنید تا دعوت نامه رو براتون ارسال کنم.

شما میتونید هر مطلب خوبی رو که سراغ دارید تو وبلاگ من هم درج کنید البته از درج مطالب خلاف قانون و شرع خودداری فرمایید چون حق حذف و ویرایش این مطالب رو برای خودم محفوظ میدونم.

منتظر حضورتون هستم.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:55 ب.ظ http://negin00000.blogfa.com

سلام ،چه مطالب زیبایی مینویسی!
ممنون از بازدیدت از خانه ی من...تشکر میکنم = مطالبت خیلی قشنگه...
موفق باشی (از ته دلم میگما)
ممنون و سپاس..
نگین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد