حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

تلفن هوشمند شما در سال 2018: 15 ویژگی جدید --- قسمت 1

از بسیاری جهات، تکامل تلفن های هوشمند از زمان عرضۀ آیفون در سال 2007 سیری قابل پیش بینی را طی کرده است --- صفحه نمایش بزرگتر، پردازنده های قوی تر، عمر باتری طولانی تر، دسترسی سریع تر به داده ها، دوربین هایی با رزولوشن بالاتر، و اپلیکیشن های بیشتر. اما تحولات اخیر نویدبخش تغییرات گسترده در عرصۀ تکامل تلفن های هوشمند بوده اند. صفحه نمایش انعطاف پذیر، طرح های کاملاً متفاوت، ویژگی های امنیتی و کنترل کاربر از طریق چشم، و تریکوردر (tricorder). در اینجا پانزده ویژگیِ تلفن های هوشمند که می بایست ظرف پنج سال آینده منتظر آن ها بود شرح داده می شوند.


تلفن های هوشمند تریکوردر (Tricorder Smartphone)

مسیر پیش رو: Bluetooth 4.0 در زمینۀ سنسورهای قابل نصب بر روی بدن تحول عظیمی به پا کرده است. این سنسورها داده های بیومدیکال (مانند، سرعت ضربان قلب و فشار خون)، تمرینی (مانند، مسافت طی شده در زمان پیاده روی و کالری سوخته شده)، و آب و هوایی (مانند، دما و رطوبت) را به تلفن های هوشمند منتقل می کنند --- اما هر کدام از این سنسورها نیازمند اپلیکیشن های مجزا هستند. سامسونگ حرکتی را آغاز کرده تا در گلکسی S4 برخی سنسورها را بگنجاند، اما باید ظرف پنج سال آینده انتظار تلفن هوشمندی را داشت که بتواند برندۀ Qualcomm Tricore XPRIZE شود. تریکوردر نام دستگاهی است به اندازۀ دست یک فرد معمولی و با کمک آن می توان بدون نیاز به مراجعه به پزشک کلیۀ بیماری ها را تشخیص داد. چنین دستگاهی هنوز ساخته نشده و تنها ایدۀ آن مطرح شده است. (Qualcomm Tricore XPRIZE نام جایزه ای است که به سازندۀ چنین دستگاهی اعطا می شود.)

پیش بینی: تا پایان دهۀ جاری، قادر خواهیم بود چنین سنسورهایی را در کفش، عینک، کمربند، ساعت، و لباس خود تعبیه کنیم. این سنسورها نه تنها به ما اجازه می دهند بر تمامی شرایط زیستی و محیطی نظارت داشته باشیم --- از طریق ارسال امواج هشدار دهنده برای آیفون 10 و گلکسی S9 --- بلکه اقدامات پیشگیرانه، احتیاطی، و درمانی لازم را نیز برای ما تجویز خواهند کرد.

ادامه دارد ...

برای مطالعۀ قسمت دوم این گزارش می توانید روی همین جمله کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد