حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

انبار محصولات و اینترنت اشیاء

حسگرهای لوبیاشکل ممکن است نگهداری محصولاتِ انبارشده را تسهیل کنند


دانشمندان بسته‌های کوچکِ حاوی حسگری را ابداع کرده‌اند که قادرند پایشِ محصولاتِ کشاورزی انبارشده را تسهیل نمایند. این بسته‌ها که در اندازۀ دانه‌های لوبیا طراحی‌ شده‌اند، هنگامی که در میانِ محتوایِ انبار غله قرار داده می‌شوند، به‌شکل مداوم شرایطِ فیزیکی و شیمیایی حاکم بر محیطِ نگهداری را به مدیران انبار گزارش می‌دهند. برای نمونه، دما و رطوبت را پایش می‌کنند، که هر دویِ آنها در صورتی که فراتر از استاندارد باشند فساد را تسریع می‌کنند. همچنین، حجم دی اکسید کربن محیط را اندازه می‌گیرند، که نشان می‌دهد میزان تنفس حشرات چقدر است (بالا بودن میزان این گاز نشان‌دهندۀ هجوم آفات است). در حال حاضر این داده‌ها از طریق ابزارهای دستی اندازه گرفته می‌شوند. این ابزارها را در فواصل زمانی مشخص درون تودۀ غلات قرار می‌دهند.

این ابزارهای لوبیاشکل پوسته‌هایی از جنس پلاستیک دارند. طول‌شان 45 و عرض‌شان 18 میلی‌متر است و با پرینترهای سه‌بعدی ساخته شده‌اند. درون هر کدام از محفظه‌ها یک مدار کوچک که شامل حسگر و بلوتوث است کار گذاشته می‌شود. حسگرها قادرند حرکات، دما، رطوبت، فشار هوا و غلظت گازهای مختلف را اندازه‌گیری کنند. هر کدام از محفظه‌های لوبیاشکل دارای یک قطب‌نمای الکترونیک و یک ژیروسکوپ کوچک‌اند. انرژی تمام این ابزارها از طریق  یک باتری که به شکل وایرلس شارژ می شود تامین خواهد شد.

مخترع این دانه‌های مجهز به سنسور یک مهندس الکترونیک به نامِ اندرو هلند از شرکتِ RFMOD در روستایِ Swaffham Bulbeck در نزدیکی کمبریجِ انگلیس است. به گفتۀ وی، مالکان انبار می‌توانند با اپلیکیشن‌های موبایل این دانه‌ها را برنامه‌ریزی کنند. شرکتِ RFMOD به تازگی آزمایش این دانه‌ها را آغاز کرده است. 

چنانچه مجموعه‌ای از این دانه‌ها درون توده‌ای از غلات قرار گیرند، می‌توانند به شکل وایرلس با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در نتیجه، هر کدام از آنها تشکیل یک نود (node) درون‌شبکه‌ای را می‌دهند که قادر است تصویری واضح و سه‌بعدی از آنچه درون تودۀ انبارشده در جریان است ارائه دهد. شرکتِ RFMOD به تازگی آزمایش این ابزار را آغاز کرده است و امیدوار است ظرف دو سال به بازار عرضه شود.

بیرون کشیدن این دانه‌ها هنگام خالی کردن انبار غله یکی از مشکلاتی‌ست که باید بر آن غلبه کرد. در صورت تجاری‌سازی آنها، می‌توان کاری کرد که هنگام تخلیۀ انبار به لرزش درآیند تا بتوان براحتی دانه‌ها را تشخیص داد و بیرون کشید.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن، می‌توان این ابزار را جزئی از اینترنت اشیاء قلمداد کرد. برخی از طرفداران عقیده دارند می‌توان از اینترنت اشیاء برای اتصال الکترونیکی اشیاء به یکدیگر استفاده کرد.

منبع:

اکونومیست

Crop storage and the internet of things

Cool beans

Mar 12th 2016


برای سفارش ترجمۀ خبر یا همکاری بلندمدت/کوتاه مدت در این زمینه (انگلیسی به فارسی یا فارسی به انگلیسی) از طریق لینک تلگرام زیر اقدام شود:

telegram.me/Shadmehr1982

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد