حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.
حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه

حافظۀ ترجمه نوعی ابزار برای تسریع و تسهیل کار مترجم است.

تلفن هوشمند شما در سال 2018: 15 ویژگی جدید --- قسمت 6

ارتباط میدان نزدیک (Near field communication) + اسمارت فون= کلید تمام کارها

مسیر پیش رو: ارتباط میدان نزدیک محبوبیت زیادی پیدا کرده است، اما این ویژگی هنوز راه زیادی تا فراگیر شدن دارد. هدفون ها، اسپیکرها، و سایر ابزارهایی که از طریق ارتباط میدان نزدیک می توان آن ها را کنترل کرد هنوز کاربرد گسترده ای پیدا نکرده اند. پذیرشِ کیف پول همراه ( mobile wallet) روندی کند داشته است، شاید به این دلیل که آی فون هنوز هم از ارتباط میدان نزدیک بی بهره است و یا اینکه مردم به امنیت آن اطمینان ندارند. اما در نهایت Apple از ارتباط میدان نزدیک استفاده خواهد کرد.

پیش بینی: روزی خواهد رسید که از اسمارت فون هایتان در پیشخوان هتل برای پرداخت صورت حساب استفاده خواهید کرد و یا تلویزیون هوشمند، کامپیوتر، و غیره را به اسمارت فون متصل کرده تا تصاویر را از دستگاهی به دستگاه دیگر انتقال دهیم. در دنیای ارتباط میدان نزدیک، اسمارت فون وسیله ای خواهد شد برای انتقال داده ها، گشودن درب هتل و خانه، و رزرو جا برای شرکت در رویدادها --- به طور خلاصه، در سال 2018، برای دسترسی به تمام چیزهایی که اکنون با کارت و کلید قابل دستیابی هستند، می توان از اسمارت فونِ مجهز به ارتباط میدان نزدیک (NFC smartphone) استفاده کرد. 


مسیریابی در فضای سرپوشیده (Indoor Positioning)

مسیر پیش رو: با استفاده از جی پی اس، می توان در کلان شهرها، حومۀ شهرها، و یا یک جنگل اقدام به مسیریابی کرد. برخی تکنولوژی ها مانند RTLS (سامانه ردیابی زمان-واقعی) امکان مسیریابی در یک مرکز خرید، بیمارستان، فرودگاه، و یا اداره را فراهم می کنند. برخلاف جی پی اس، که نمی تواند به درون ساختمان ها نفوذ کند، مسیریابی در فضای سرپوشیده (آی پی اس) نیازمندِ چندین نود (node) ثابت و پراکنده درون اسمارت فون است تا بتواند مسیریابی را در فضای سرپوشیده انجام دهد. با اینکه استانداردی برای آی پی اس وجود ندارد،  In-Location Alliance امیدوار است بتواند دست به ابداع انواعی از مسیریابی آی پی اس بزند.

پیش بینی: ظرف پنج سال آینده، نه تنها می توان برای مسیریابی در فضای باز از تلفن استفاده کرد، بلکه خواهیم توانست از اسمارت فون به منظور جهت یابی درون مراکز خرید، فروشگاه های معْظَم، و یا مجتمع های بزرگ استفاده کنیم.

ادامه دارد ...

قسمت اول این گزارش را می توانید با کلیک بر روی این جمله مشاهد کنید.

قسمت دوم این گزارش را می توانید با کلیک بر روی این جمله مشاهده کنید.

قسمت سوم این گزارش را می توانید با کلیک بر روی این جمله مشاهده کنید.

قسمت چهارم این گزارش را می توانید با کلیک بر روی این جمله مشاهده کنید.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد